Innovasjon er hjertet av enhver utvikling, og i den stadig skiftende verdenen vi lever i, er det avgjørende å forstå de ulike tilnærmingene til innovasjon. To sentrale konsepter som ofte diskuteres er «inkrementell innovasjon» og «radikal innovasjon». Disse to tilnærmingene har forskjellige mål og konsekvenser, og det er viktig å forstå når hver av dem… Fortsett å lese Inkrementell vs. radikal
Blogg
Innovasjon og musikk
Innovasjon er drivkraften som har formet og transformert ulike industrier over tid. Musikkbransjen utgjør intet unntak, og de siste årene har vært vitne til en bølge av spennende og revolusjonerende innovasjoner. Fra måten vi produserer og konsumerer musikk på, til hvordan artister engasjerer seg med publikum, har innovasjon åpnet dører for enestående muligheter. La oss… Fortsett å lese Innovasjon og musikk
Migrasjon til Analytics 4
Migrasjon til Google Analytics 4 Dette blogginnlegget er basert og inspirert av Russel Ketchum sin artikkel: «Prepare for the future with Google Analytics 4» Dagens dilemma for selskaper er at man blir mer og mer tvunget til i å kunne samle data for å forstå hvordan kunder beveger seg i et eksplosivt, konkurrerende, og digitalt marked. Dette… Fortsett å lese Migrasjon til Analytics 4
E-varehandel
Refleksjonsnotat – Karamelsk.no Dette kursert: «å starte en nettbutikk», har vært et en av de mest praktiske fagene jeg har hatt på høyskolen så langt. Personlig så tror jeg dette kurset er absolutt overførbart med tanke på veien videre etter studier. Måten vi har blitt kastet ut i en realitet uten å ha kontroll, tror… Fortsett å lese E-varehandel
Etablere merkevare
I dette blogginnlegget er oppgaven å oversette en godt skrevet engelsk artikkel til norsk. Grunnen til at jeg valgte denne artikkelen er fordi jeg synes tematikken er super relevant når det kommer til innholdsmarkedsføring og merkevarebygging. Artikkelen er skrevet av forretningsutvikleren Hiten Shah, og er hentet fra hans blogg. Hvordan etablere en merkevare fra start… Fortsett å lese Etablere merkevare
Native Instruments
Dette innlegget er basert på artikkelen «10 vurderingskriterier for nettbutikker» skrevet av Even Ødegård for Inevo.no «Native Instruments er et tysk selskap som utvikler, produserer og leverer musikkprogramvare og maskinvare for musikkproduksjon, lyddesign, fremføring og DJing. Selskapets hovedkontor og hovedutviklingsfasiliteter er lokalisert i Berlin, med ytterligere kontorer i Los Angeles, Tokyo, London, Paris og Shenzhen» – Wikipedia… Fortsett å lese Native Instruments
Videoblogg
Hvordan vi lærer best I denne videoen forteller Oscar, Andreas og Håvard (meg) hvordan vi lærer best.
Nye nettverk
(Basert på gratiskurset: Networking basics av Paul Pesek.) Å bygge nytt karriererettet nettverk kan ofte føles tungt og lite overkommelig. Men det å utvide sitt nettverk er som regel den mest avgjørende grunnen til at man for den rette jobben. En god start kan være å bli bevist på sin profesjonelle identitet. Som student tenker man ofte… Fortsett å lese Nye nettverk
Musikkproduksjon
De tre siste årene har vært spennende med tanke på hvordan man kan innta et marked der kultur og musikk er sentralt. Dette har vært en av mine hovedinteresser. Spesielt strategisk musikk produksjon. Fra 2018 til 2020 studerte jeg musikkdesign på Fagskolen Kristiania. Dette er en linje der man har kombinert lyddesign med musikkproduksjon, men… Fortsett å lese Musikkproduksjon
Interessenter
Forskjellige individer og spesifikke grupper kan ha en påvirkning på virksomheters resultater. Disse grupperingene blir ofte omtalt som interessenter. Noen interessenter er mer selvfølgelig som for eksempel kunder, eier, ansatte og leverandører. Men Myndigheter, finansbransjen, handelsorganisasjoner, foreninger for ansatte, interesse organisasjoner for kunder og aktivist grupper kan også være vesentlige grupper som kan påvirke en virksomhet. … Fortsett å lese Interessenter